Днес е Сряда, 17 Януари 2018 година.
Списание Мускули и Фитнес

6 ХРАНИ ЗА ПОВИШАВАНЕ НИВОТО НА ТЕСТОСТЕРОН

July 29, 2015

Започни да изграждаш мускули и да гориш мазнини, като включиш в диетата тези значително покачващи нивото на тестостерон храни.

Ако сексуалното желание е спаднало, а прогресът в залата намалял драстично, може би виновни за това са хормоните. Тестостеронът е в своя пик, когато си на 20 години, но след това започна да спада с 1.6% през всяка година след 30 г. Приемането на специални суплементи и тренирането с големи тежести са сигурни начини за повишаване на нивото на хормона, но има и други опции, които ще помогнат. Преди да се отправиш към най-близкия магазин за хранителни добавки, пробвай да повишиш натурално нивото на тестостерон с помощта на тези храни. Не забравяй, че ти си това, с което се храниш.

ЯЙЧНИ ЖЪЛТЪЦИ

3

Яйцата и особено жълтъците трябва да са неразделна част от всеки хранителен режим. Да, знаем, че внимаваш с мазнините, но жълтъкът съдържа повече хранителни вещества, отколкото белтъка. Хранителното вещество в жълтъка, повишаващо нивото на тестостерон, е витамин D3, биоидентичен на тестостерона хормон, защото е стероиден хормон, които се извлича от холестерола. Доказателство за това е изследване, публикувано в Hormone & Metabolic Research, според което нивата на общия и свободен тестостерон са се покачили с 400 % след приемане на витамин D3 за период от 12 месеца.

КРЪСТОЦВЕТНИ ЗЕЛЕНЧУЦИ

2

Кръстоцветните зеленчуци (броколи, зеле, брюкселско зеле, карфиол)                                                                                                                                                              са анти-естрогенни храни и освобождават съединение, наречено индол-3-карбинол. Това съединение се преобразува в ди-индолил метан, който на свой ред превръща естрогена в по-безопасна форма. По този начин се поддържат добри нива на свободен тестостерон. Свободният тестостерон лесно се свързва с андрогенните рецептори и играе роля за повишаване на либидото, изграждане на мускули, намаляване на мазнините и подобряване представянето в залата.

СТРИДИ

1

В 240 г стриди има 18 г протеин, което ги прави перфектна храна. Едновременно ще увеличиш нивото на тестостерона и ще покачваш мускулна маса. Стридите са богати на цинк-важен минерал за повишаване на тестостерона. С храната може да си набавяш около 10 мг цинк всеки ден, но организмът усвоява едва 2-3 мг от него, което създава риск от дефицит. Обикновената настинка всъщност е симптом на ниско ниво на цинк в организма и в комбинация с понижено сексуално желание е индикация за ниско ниво на тестостерон. Когато нивото на цинк е ниско, хипофизната жлеза ограничава отделянето на лутеинизиращ и фоликулостимулиращ хормони, които отговарят за производството на тестостерон. Това може да намали количеството на андроген свързващите места и свободния тестостерон в кръвния поток.

ЧЕСЪН

Чесънът не само овкусява храната със специфичния си аромат, но има способността да повишава нивото на тестостерон. Чесънът съдържа съединение, наречено диалил-дисулфид, което продуцира хормон, отговорен за производството на тестостерон.

Изследвания, проведени върху животни потвърждават, че чесънът в комбинация с богата на протеин диета повишава нивото на тестостерон.

СПАНАК

Друга причина Попай да обича спанака е, че този зеленчук покачва нивото на тестостерон. Спанакът съдържа големи количества от минерала магнезий.

Магнезият играе важна роля за развитие на мускулите и подпомага репродуктивната функция. Biological Trace Element Research публикува изследване, от което става ясно, че магнезият увеличава нивата на общия и свободния тестостерон при спортисти, както и при не активни физически хора.

ГЪБИ

Ако се стремиш към по-високи нива на тестостерон, не забравяй да включваш в менюто си достатъчно количество гъби. Гъбите предотвратяват производството на ензим, наречен ароматаза. Ароматазата преобразува андрогена в естроген, като по този начин пречи на свободния тестостерон да се свърже с андрогенните рецептори.

Like this Article? Share it!

Leave A Response

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.