Днес е Четвъртък, 18 Януари 2018 година.
Списание Мускули и Фитнес

6 съвета за правилно чийт хранене

July 11, 2016
cheat-days

Свалянето на излишни килограми не е забавно до момента, в който не настъпи денят за мръсно хранене.

Няма защо да се лъжем, диетата въобще не е приятно нещо. Винаги обаче е успокояващо да знаем, че скоро ще дойде любимият на всички чийт ден. Нека извлечем максимума от тези дни, докато се наслаждаваме на любимите храни. Те ще ни помогнат да се изчистим, като от нас се иска да направим разумния избор при прилагането им. Спазвай дадените по-долу съвети, които ще превърнат дните с чийт хранене не само в прием на любимите храни, но и в средство за изчистване.

УВЕЛИЧИ ВЪГЛЕХИДРАТИТЕ

Изследванията показват, че въглехидратите влияят върху нивото на лептин, хормон, който играе роля при чувството на глад и ситост. Когато нивото на лептин е ниско, стомахът започва да издава звуци и изпитваш познатото усещане за глад. Хранене, което съдържа необходимите макронутриенти, ще повиши нивото на лептин и ще те накара да се чувстваш сит. Повишаването на инсулина и/или глюкозата в кръвта води до покачване нивото на лептина, което преди това е било по-ниско заради режима с по-нисък прием на въглехидрати. В деня за чийт хранене е от съществено значение допълнителните калории да идват основно от въглехидрати. Стандартната нисковъглехидратна диета включва 0.10 г въглехидрати за кг телесно тегло или по-малко. В деня с „мръсно хранене“ увеличи до 4 г въглехидрати за кг телесна маса.

СЛЕДИ КОЛИЧЕСТВОТО НА МАЗНИНИТЕ

Консумацията на въглехидрати с по-ниско количество мазнини в чийт дните гарантира тяхното бързо усвояване. Мазнините забавят усвояването на въглехидратите и понеже инсулина е ключов за повишаване нивото на лептин, е важно нивото му да е достатъчно високо. При приемане на много въглехидрати, всички мазнини, които консумираш няма да бъдат използвани за енергия, а ще се складират в организма под формата на мазнини.

oveseni-yadki

НЕ ЗАБРАВЯЙ ПЪЛНОЗЪРНЕСТИТЕ ПРОДУКТИ

Само защото е ден с висок прием на въглехидрати, не означава, че трябва да пренебрегваш ползите от здравословни храни като овесени ядки, пълнозърнест хляб и кафяв ориз. Повишеното им съдържание на фибри ще помогне да контролираш апетита и ще увеличи загубата на мазнини.

НАМАЛИ ПРИЕМА НА ПЛОДОВЕ

Плодовете съдържат захар, но тя е под формата на фруктоза, която може директно да бъде използвана от мускулите. Това означава, че когато тялото усвоява плод, фруктозата се изпраща директно към черния дроб, който я  преобразува в гликоген. Когато обаче нивото на гликоген в черния дроб се запълни, фруктозата вече не се превръща в гликоген, а в мазнини. В деня с висок прием на въглехидрати има риск от претоварване на черния дроб с гликоген, затова яж плодове в по-ранната част от деня и се ограничавай до 3-4.

Cheatday

ВКЛЮЧВАЙ ПРАВИЛНО ЧИЙТ ДЕНЯ В РЕЖИМА СИ

Знанието кога ще е денят за чийт в хранителния режим ще ти позволи да го очакваш с нетърпение и ще направи диетата по-поносима. Не пропускай този ден, защото рискуваш да провалиш постигнатото до момента.

НЕ СЕ ТЪПЧИ!

Само защото е чийт ден, не означава, че трябва да се нахвърлиш безразборно на всякакъв вид храна. Внимавай какво ядеш и къде, защото е лесно да преядеш с чипс, докато гледаш телевизия.

 

 

Like this Article? Share it!

Leave A Response

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.