Днес е Сряда, 17 Януари 2018 година.
Списание Мускули и Фитнес

5 ХРАНИ ЗА ИЗГАРЯНЕ НА МАЗНИНИ И ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА МЕТАБОЛИЗМА

April 3, 2015
kafqv-oriz-rice

Включи тези съставки в диетата си, за да разкриеш тези трудно изградени мускули

 

УСКОРИ МЕТАБОЛИЗМА

Генетика, ама друг път. Да, може би до известна степен е вярно, че генетиката влияе на метаболизма, но можем да го ускорим, ако просто ядем правилните храни. Ето пример за това кои храни трябва да включваме в ежедневния хранителен план, за да подпомогнем изгарянето на мазнини.

 

1 КАФЯВ ОРИЗ

kafqv-oriz-rice

Кафявият ориз е пълнозърнест. Целите зърна изискват повече време за обработка, отколкото рафинираните и следователно помагат на организма да изгори повече мазнини. Кафявият ориз, за разлика от белия, съдържа трици и обвивка. Богат е на протеини, тиамин, калций, магнезий, фибри и калий.

 

2 ЯЙЧНИ БЕЛТЪЦИ

2144

Яйчните белтъци са пълни с протеин, съдържат малко калории и нямат холестерол или мазнини. Богати са на верижно-разклонени аминокиселини, което поддържа високата скорост на метаболизма. Снабдяват организма с рибофлавин, познат още като витамин B-2 – което помага за по-добро усвояване на въглехидрати, мазнини и протеин.

 

3 ПИЛЕШКИ ГЪРДИ

Grilled herbed chicken breasts

Пилешкото месо е чисто и пълно с желязо. Консумацията на 3-4 порции, богати на желязо храни помага за избягване на евентуален недостиг на желязо, който би довел до забавяне на метаболизма. Пилешкото месо има малко мазнини и много протеин. Ако се опитваш да качиш мускулна маса, печените пилешки гърди са идеални за тази цел. Под голям стрес си? Яж пилешко! Пилешкото съдържа витамин B5, който притежава успокояващ нервите ефект.

 

4 ЛЮТИ ЧУШКИ

images

“Лютите чушки съдържат капсаицин –химическо съединение, което ускорява метаболизма,” казва д-р Скот Айзъкс, клиничен преподавател по медицина в Emory University School of Medicine. Капсаицинът помага за намаляване на глюкозата и нивото на холестерол, понижава високото кръвно налягане и започва отделянето на ендорфини и серотонин, които се борят с депресията и лошото настроение. Ако това не е достатъчно, чушките помагат за овладяване на апетита, намаляват желанието за похапване на нездравословни храни и дори подобряват сексуалното желание. За да се възползваме максимално от споменатите ползи, д-р Айзъкс съветва веднъж дневно да добавяме супена лъжица лют червен пипер към храната.

 

5   ВОДА

88

Последно, не забравяй да се поддържаш добре хидратиран. Изследване, публикувано в Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism разкрива, че приемането на вода (около 500 ml) може да увеличи скоростта на метаболизма с около 30% при здрави мъже и жени. Пиенето на достатъчно количество вода съдейства за баланса на течности в организма , което на свой наред подпомага усвояването и пренасянето на хранителни вещества в организма. Пиенето на вода може да помогне да направиш финалното повторение в залата. Когато се изпотяваш, губиш вода, а щом в мускулите няма достатъчно вода те се уморяват. Хидратирай правилно мускулите и ще имаш достатъчно енергия, за да довършиш тренировката.

Like this Article? Share it!

Leave A Response

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.