Днес е Четвъртък, 19 Октомври 2017 година.
Списание Мускули и Фитнес

5 мита за изгарянето на мазнини

July 25, 2017
pinching-fat

Автор : Джъстин Гринъл,  CSCS 

 

Причината номер 1, заради която хората започват да тренират и подобряват хранителните си навици, е желанието да се разделят с нежеланите мазнини.

Естествено, искаме и да подобрим здравословното си състояние, но нека бъдем честни: всички хора си мечтаят да изглеждат по-добре.

Загубата на мазнини, влизането в добра форма и подобряването на здравето обикновено са взаимносвързани.

Намаляваш мазнините, подобряваш фитнес нивото и общото здраве става по-стабилно.

Проблемът е, че съществува толкова много различна информация, която не винаги е вярна.

Нека да обърнем внимание на 5 от най-разпространените митове за загуба на мазнини и защо трябва да ги избягваме.

 

1109-empty-plate

 

 

1 ТРЯБВА ДА БРОИШ ВСЯКА КАЛОРИЯ

 

Не, не трябва. Никога не съм харесвал концепцията, свързана с броене на калории. Отнема много време и енергия, и в крайна сметка от нея няма полза.

Ако някой има изключително голям проблем със свалянето на килограми и не може да открие къде греши, тогава е ок да поброи малко калории.

Проблемът е, че изчисляването на необходимото количество калории зависи от много вариращи фактори – възраст, ръст, тегло, работа, тренировки, количество мускулна маса, колко вода пиеш, лекарства, добавки, здравословно състояние. Всички изброени неща играят роля при изчисляване на количеството калории.

Досега не съм срещал хора, които да са щастливи и доволни от живота и здравето си, докато броят калориите. Не ги обвинявам. Кой би искал да брои всяко малко нещо, което консумира, без да знае реално колко точно трябва да е общото количество. Това води до обезкуражаване от липсата на желани резултати.

Със сигурност броенето на калории работи при някои, но за повечето хора не е ефективен начин за загуба на мазнини.

По-добър вариант: Започни с консумация на истински, пълноценни храни. Ако можеш да го отгледаш, или да го убиеш, значи става за ядене.

Това включва месо от пасищно отглеждани животни, дива риба, яйца от свободни кокошки, ядки и семена, бобови растения, плодове и зеленчуци.

Яж, когато си гладен, и спри, щом почувстваш ситост.

 

 

chicken-salad-mex-1109_0

 

 

 

2 ТРЯБВА ДА УВЕЛИЧИШ ЧЕСТОТАТА НА ХРАНЕНЕ

До съвсем скоро винаги съм препоръчвал хранене на всеки 2-3 часа, 5-7 пъти дневно. Все още смятам, че този метод може да подейства при много хора.

Състезателите в категория физика и културизъм го използват с голям успех.

Но изглежда не действа при болшинството хора, които не намират стимул в това да превърнат консумирането на сухо пилешко филе шест пъти дневно, сладки картофи и броколи в своя професия.

Изследванията върху честотата на хранене разкриват, че няма конкретни доказателстви, потвърждаващи, че по-честото хранене повишава метаболизма повече, отколкото изяждането на три еднакви порции в рамките на деня.

Единствената полза от това е контролирането на апетита.

Струва ли си наистина да стресирам клиентите си, като го карам да се хранят по 5-6 пъти дневно? Вероятно не.

Всъщност, мисля, че като им казвам да ядат толкова често, се оказва, че приемат прекалено много калории до края на деня. Често клиентите ми казват, че не се чувстват достатъчно гладни, за да приемат храна толкова често.

Въпреки това, съветвам ги да ядат, да ядат и пак да ядат. Това е работило за мен, защо да не се получи и при тях? Отговорът е, че съм се хранил по-чисто, бил съм по-млад, с повече мускулна тъкан и съм изгарял повече калории през деня, защото тренирах здраво. Затова общата консумация на калории при мен е трябвало да бъде по-висока от средната.

По-добър вариант: Не се стресирай, ако пропуснеш хранене или междинно хранене. Продължавай да пиеш вода, за да запазиш хидратацията и хапни пълноценно, когато почувстваш глад и имаш възможност да ядеш.

Само не се нахвърляй на джънк фуд, като си гладен.

 

 

 

bike_0_4

 

 

3 ТРЯБВА ДА ПРАВИШ ТОНОВЕ КАРДИО

 

Джогингът в продължение на час е чиста загуба на време, ако целта ти е изгориш мазнини. Същото важи за всякаква форма на кардио, при която извършваш еднакво повтарящо се движение отново и отново. Когато мускулите трябва да се съкращават постоянно 30,45 или 60 минути, необходимата за това енергия трябва да дойде отнякъде. Тялото е упорито и не иска да гори мазнини за енергия, затова вместо тях изяжда мускули. Това незабавно убива метаболизма и лишава организма от сила и атлетизъм.

Ако искаш да изгаряш мазнини и да ускориш метаболизма, се нуждаеш от всеки възможен грам мускулна тъкан. Ако искаш да изгориш подкожни мазнини, трябва да изградиш мускули. Само високо интензивни упражнения и силови тренировки могат да направят това.

По-добър вариант: Ключът към бързото орелефяване е изпълнението на упражнения, стимулиращи метаболизма през целия ден.

Според изследванията, високо интензивното интервално кардио е значително по-ефективно от ниско интензивното, защото принуждава организма да продължава да изгаря мазнини и калории дори след като си приключил тренировката.

Само няколко минути интензивно кардио ще подобрят анаеробната и аеробна кондиция.

 

 

bison-burger_0_0

 

 

 

4  НЕ МОЖЕ ДА ЯДЕШ НИКАКВИ МАЗНИНИ

 

За нещастие, храните, които съдържат мазнини страдат от лоша репутация от години. Въпреки че мазнините бяха реабилитирани до някаква степен през последните години, много хора все още вярват, че трябва да консумират по-малко мазнини, за да отслабнат. Грам мазнина съдържа повече калории за грам (9 калории за грам), отколкото протеина или въглехидратите (4 калории за грам).

Както споменахме, важна е общата дневна консумация и колко си се движил в този ден. Има много здравословни мазнини, които са полезни за тялото.

Дива риба, месо като бизонско, студено пресовано кокосово масло, авокадо и бадеми са част от храните, които са перфектен избор.

Те са много по-полезни от пълнозърнестите хлябове, паста, зърнени храни.

По-добър вариант: Наслаждавай се на разумно количество мазнини и бъди сит.

Няма да чувстваш глад за по-дълго време, ще подобриш мозъчната дейност, ще намалиш възпаленията, и междувременно ще се отървеш от подкожни мазнини.

Само не забравяй да избираш здравословни източници: ядки, семена, риба, авокадо и зехтин.

 

 

light-dumbbells_0

 

 

 

 5 ТРЯБВА ДА ПРАВИШ МНОГО ПОВТОРЕНИЯ С ПО-ЛЕКА ТЕЖЕСТ

Това винаги ме е карало да се смея. Използването на малки тежести с висок обем повторения е подобно на дългото кардио с ниска интензивност. Тялото няма да изгаря мазнини за енергия, и няма да увеличиш нивото на хормоните, отговорни за изгаряне на мазнини като растежен хормон и тестостерон.

Единствено високо интензивните тренировки ще изгорят мазнини и ще увеличат мускулната тъкан.

С цел увеличаване на мускулната тъкан, трябва да натовариш максимално мускулите и нервната система. Колкото си по-силен, толкова повече мускулни влакна може да натовариш.

Стимулирането на всички мускулни влакна с всяка серия повишава метаболитните разходи на тренировките. Чрез метаболитния разход се определят изгорените за упражнението калории. Колкото по-висок е той, толкова по-добре.

Наскоро проведено изследване доказва, че колкото по-силен ставаш, толкова по-бързо бягаш. На свой ред, колкото по-бързо можеш да се движиш, толкова повече мазнини ще изгориш по време на тренировка.

По-добър вариант: Увери се, че използваш тежести, с които може да направиш не повече от 15 повторения. При упражненията със собствена тежест, изпълнявай възможно най-бързо повторенията и кръговете.

 

Like this Article? Share it!

Leave A Response

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.