Днес е Понеделник, 18 Декември 2017 година.
Списание Мускули и Фитнес

ТОП 5 ХРАНИ ЗА ПОВЕЧЕ ЕНЕРГИЯ

July 24, 2017

 

 

 

1109-green-vegetable-juice-smoothie

 

 

1 СМУТИ

Пълно с витамини, минерали и антиоксиданти, смутито дава добро начало на новия ден. Просто постави в блендера някои от най-полезните зеленолистни зеленчуци, замразени плодове и течности по твой вкус.

Зеленолистните са богати на желязо, минерал, който помага на червените кръвни телца да пренасят кислород в тялото. Богатите на витамин С цитрусови плодове като папая и манго, също могат да изиграят роля за повишаване на енергията и в същото време смекчават горчивия вкус на зеленчуците.

Витамин С поддържа правилното функциониране на надбъбречната жлеза, която регулира хормоните, управляващи стреса и енергийните нива. Освен това, витамин С е нужен за доброто усвояване на желязото от зеленолистните.

 

 

1109-trail-mix

 

 

 

2 МИКС ОТ ЯДКИ И СУШЕНИ ПЛОДОВЕ

Когато е подбран правилно, този микс може да бъде идеалното междинно хранене, съставено от енергийно плътни храни, като ядки, семена, сушени плодове, черен шоколад.

Вместо да купуваш готови миксове от магазина, вземи поотделно съставките и ги комбинирай по свой вкус.

Тиквеното семе е един от най-богатите източници на магнезий, минерал, чийто дефицит в организма може да доведе до понижено ниво на енергия.

Магнезият е нужен за над 300 биохимични реакции в тялото, включително и разграждането на глюкозата в енергия.

Ядки като бадемите също са добър източник на магнезий, и доставят протеин и фибри за по-добро стабилизиране на нивото на захарта и за регулиране на енергията.

Ядките в комбинация с неподсладени, сушени плодове като манго, стафиди и кайсии са супер за бързо действаща и продължителна енергия.

Ако си голям фен на сладкото, може да завършиш микса с малко черен шоколад за допълнителна енергия и подобряване на настроението.

 

 

salmon_7_3

 

 

 

3 СЬОМГА

Мазните риби като сьомгата са един от най-добрите, натурални източници на здравословните омега-3 мастни киселини.

Освен, че подобряват здравето на сърцето, омега-3 мастните киселини повишават нивото на EPA – eйкозапентаенова киселина и DHA – докозахексаенова киселина в мозъка, следователно помагат за увеличаване на концентрацията и вниманието.

Сьомгата е и отличен източник на тирозин – аминокиселина, която действа като прекурсор в продукцията на някои хормони: норепинефрин, епинефрин и допамин.

Тези хормони могат да влияят върху настроението, енергията и вниманието.

Не на последно място, сьомгата снабдява организма с В12 –витамин, отговорен за повишаване нивото на енергия.

Порция атлантическа сьомга съдържа над половината количество от препоръчителния дневен прием витамин В12.

 

1109-kefir-milk

 

 

4 КЕФИР

Кефирът е сред новото попълнение в тренда на ферментиралите супер храни и е изключително полезен. Представлява ферментирала млечна напитка.

Твърди се, че притежава по-мощна пробиотична сила, отколкото киселото мляко. Ежедневната консумация на кефир може да подобри имунитета и издръжливостта.

Пробиотиците са „добри“ бактерии, които поддържат здрави червата. Положителният ефект на бактерията върху храносмилателната система помага за по-добра абсорбция на хранителни вещества, за изхвърляне на отпадъците и те кара да се чувстваш по-енергичен.

 

 

1109-coconut-oil_0

 

 

5 КОКОСОВО МАСЛО

Въпреки че кокосовото масло съдържа доста високо количество наситени мазнини, над две трети от тях са под формата на уникалните мазнини, познати като средноверижни триглицериди (МСТ). За разлика от другите наситени мазнини, които са с дълга верига, МСТ отиват директно в черния дроб, вместо да бъдат складирани и могат да бъдат използвани като бърз източник на енергия.

Кокосовото масло се усвоява по-лесно от останалите.

Това помага за запазване на енергията, защото усвояването на кокосовото масло е по-малко натоварващо за храносмилателната система.

„Бронираното кафе“ е много популярно през последните години и представлява добавяне на кокосово масло към кафето. Някои хора твърдят, че това помага за запазване на енергията им през целия ден.

Like this Article? Share it!

Leave A Response

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.