Днес е Сряда, 17 Януари 2018 година.
Списание Мускули и Фитнес

Топ 5 на суплементите, които се приемат вечер

February 4, 2015
Sean-harley-sleeping

Научи кои са най-важните суплементи за изграждане на мускулна маса, докато спиш!

Ако качването на мускулна маса е основната ти цел (каква ли друга цел би могъл да има един бодибилдър?), тогава вероятно знаеш, че честото приемане на храна, богата на протеин, е от съществена важност. Вероятно си запознат, че осигуряването на 7-9 часа сън на нощ е задължителна част от програмата за покачване на мускулна маса, защото точно тогава нивото на растежния хормон (GH) достига своя връх.

За съжаление сънят е равнозначен на дълга пауза, в която лишаваш организма от така ценния протеин.

Би ли прекарал 7-9 часа без храна през деня?

Не, освен ако не предпочиташ да изглеждаш като състезател в някоя маратонска дисциплина, отколкото като бодибилдър. Изкарването на толкова продължителен период от време без прием на храна поставя организма в състояние на гладуване. Това състояние принуждава организма да краде аминокиселини от мускулния протеин, които преобразува в глюкоза, необходима за енергия на мозъка. По този начин мускулните влакна биват буквално разграждани.

Въпреки че някои бодибилдъри се събуждат посред нощ, за да се хранят с цел предотвратяване на това разграждане, по-малко екстремен метод е приемането на правилните суплементи преди сън. Спи спокойно след като изпиеш тези пет суплемента – те не само ще предотвратят процеса на мускулно разграждане, но и ще помогнат за увеличаване на мускулния растеж през нощта.

 

КАЗЕИН

COMPRESS N.T._vanilla_1309

Казеин протеинът е основният протеин, който се намира в млякото. Той съставлява до 80% от напитката, а остатъкът е суроватъчен протеин. Казеинът е по-добър избор от суроватъчния протеин вечер заради бавното си усвояване. Най-добрата опция е да се използва протеин на прах, който съдържа мицеларен казеин – непроменена форма на казеин, която образува буци в стомаха и формира гел, значително забавяйки усвояването. Това дава възможност на протеина да осигури бавна и стабилна доставка на аминокиселини в рамките на седем часа, за да не се наложи да ги взема от мускулите. Ако приемаш достатъчно количество казеин преди сън, излишъкът ще се насочи към мускулите за допълнителен растеж.

Прием: Разбърквай 40 gr казеин с мляко или вода и го пий непосредствено преди лягане.

 

ЛЕНЕНО МАСЛО

Този суплемент осигурява незаменими мастни киселини, които притежават много полезни за здравето свойства, като например по- бързо възстановяване на ставите и загуба на мазнини. Лененото масло е и супер добавка към шейка от казеинов протеин преди лягане. Здравословните мазнини забавят допълнително усвояването и запазват мускулните влакна през нощта.

Прием: Вземай 2-3 супени лъжици ленено масло заедно с казеин протеина.

 

АРГИНИН

 

ARGININE_1402_1

Вероятно познаваш аргинина като киселината, която трябва да се приема преди тренировки за повишаване нивото на азотен окис и по-добро напомпване, но дали знаеш, че той повишава и нивото на растежния хормон? Това се случва чрез потискане на хормон, който от своя страна потиска отделяне на растежен хормон. Ако приемаш достатъчно аргинин, около 5 gr, резултатът е отделяне на по-голямо количество растежен хормон през нощта.

Прием: Приемай 5 gr аргинин под формата на L-аргинин, аргинин алфа-кетоглутарат,аргинин кетоизокапроат, аргинин малат или аргинин етил естер около 30 минути преди лягане.

 

ГЛУТАМИН

 

GLUTAMINE_500g_1402_1

Аминокиселината глутамин изпълнява множество функции като например: предотвратява разграждането на мускули, повишава имунитета, подобрява мускулното възстановяване и дори увеличава изгарянето на мазнини. В допълнение на казаното, глутаминът ефективно повишава отделянето на растежен хормон. Едно изследване разкрива, че само 90 минути след приемане на глутамин нивата на хормона скачат. Изследване, проведено през 1995 г от учени в щатския университет в Батън Руж, Луизиана, установява, че способността на глутамина за индиректна стимулация на производството на аргинин в бъбреците вероятно е потенциален механизъм за повишаване нивото на растежен хормон.

Прием: Вземай 5-10 g глутамин 30 минути преди лягане.

 

ZMA

ZMA_1402_1

Ако тренираш здраво, по всяка вероятност имаш недостиг на цинк и магнезий – важни минерали, които най-често се изчерпват при спортистите. Възстановяването на изгубените при физическо натоварване минерали със ZMA—комбинация от цинк и магнезиев аспартат плюс витамин B6—може да повиши нивата на тестостерон и инсулиноподобен фактор на растежа -1 (IGF-1), които са важни компоненти от мускулния растеж. ZMA подобрява качеството на съня, а това ще доведе до по-оптимално отделяне на растежен хормон през нощта. Повечето ZMA продукти, предлагани на пазара днес, осигуряват около 30 mg цинк, 450 mg магнезий и 11 mg витамин B6.

Прием: Следвай инструкциите на етикета и приемай ZMA на празен стомах около час преди лягане.

 

Разгледайте и поръчайте всички останали суплименти на марката Нутренд на техния сайт : nutrend.bg

Like this Article? Share it!

Leave A Response

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.