Днес е Сряда, 17 Януари 2018 година.
Списание Мускули и Фитнес

Повиши тестостерона си за растеж на повече мускулна маса

September 10, 2014
testosterone_main

Шест съставки за повишаване нивата на тестостерон и увеличаване мускулната маса.

Всеки мъж знае, че тестостеронът му трябва да бъде в идеални граници, за да увеличи мускулната си маса. Има два начина за повишаване на тестостерона по естествен път – чрез приемане на хранителни добавки осигуряващи свободен тестостерон или съставки, които да повишат продукцията на собствен тестостерон. Възможно е организмът ти да произвежда достатъчно тестостерон, но той да бъде неизползваем поради функцията на езнима сексхормон свързващ глуболин SHBG, който се свързва с тестостерона и го деактивира. От друга страна е възможно да накараш тялото си да произвежда повече тестостерон.

Хранителни добавки съдържащи една или комбинация от повече от съставките описани в статията спомагат за повишат продукцията на собствен тестостерон или освобождаването му от връзката с ензима за повишаване на мускулната маса.

 

Авена Сатива или екстракт от овес, разрушаващ връзката между тестостерона и ензима глуболин. По този начин се повишават нивата свободен тестостерон в организма, от където се постига и растеж на мускулната маса.
За най-добри резултати: Търси хранителни добавки съдържащи екстракт от овес в отношение 10:1 и приемай по 100-300 mg дневно. Раздели приема си на 2-3 дози през деня и приемай Авена Сатива в продължение на 8 седмици, последвани от 2-4 седмици почивка.

Фенугрийк или по-познат като сминдух. Билката подсилва производството на тестостерон, като същевременно позволява на тялото да балансира и регулира нивата на хормона. Съдържащите се сапонини във Фенугрийк повишават свободния тестостерон в тялото, а именно този тип тестостерон е необходим за повишаване мускулната маса.
За най-добри резултати: Приемай около 500-2000 mg Фенугрийк на ден. Ако Фенугрийк е в комбинация с Трибулус Терестрис внимавай общото им количество да не превишава 2000 mg на ден тъй като двете съставки имат сходни действия.

Форсколин или екстракт от корена на растението Колеус Форсколии, използван за медицински цели от векове. Форсколин се използва и с цел горене на мазнини, но основната му функция е бустер на тестостерона. Форсколин действа чрез активиране на ензима аденилат циклаза, който повишава нивата на цикличен Аденозин монофосфат който от своя страна помага за регулиране енергията. Повишените нива на ензима в т. нар. клетки на Лейдиг стимулират производството на тестостерон.
За най-добри резултати: Търси продукти съдържащи стардантизиран екстракт. Дневният прием на Форсколин е до 150 mg дневно разпределен на 20-50 mg единични дози.
Тонгкат Али е тропическо растение, чийто екстракт повишава нивата на свободния тестостерон, като блокира SHBG. Освен това Тонгкат Али стимулира клетките на Лейдиг, които от своя страна стимулират производството на тестостерон. Тонгкат Али освобождава блокирания тестостерон и повишава производството му.
За най-добри резултати: Приемай около 100-300 mg сутрин;около 30 минути преди тренировка; и преди сън. Приемай Тонгкат Али в продължение на 8 седмици, последвани от 2-4 седмици почивка.
Трибулус Терестрис е изключително добре разпространена билка в Азия, Северна Америка и дори у нас. векове наред е използвана като афродизиак, тъй като повишава нивата на тестостерона. хранителни добавки съдържащи трубулус терестрис повишават нивата на лутеинизиращия хормон в тялото което повишава производството на тестостерон. Търси хранителни добавки съдържащи 80% или повече сапонини и 40% протодиосцин.
За най-добри резултати: Приемай 500-2000 mg дневно, разделен между 2-3 дози, до час преди тренировка. Приемай Трибулус Терестрис в продължение на 8 седмици, последвани от 2-4 седмици почивка. Запомни, че Фенугрийк и Трибулус Терестрис имат сходни действия.

Витамин D
Широко подценяван тестостеронен бустер. Мастно разтворимият витамин спомага за повишаване на силата. В тялото витамин D се превръща в 1,25 дихидроксивитамин D – важен стероиден хормон. Наличието на витамин D в организма води до повишаване мускулната сила и размер.
За най-добри резултати: Приемай 1000 IU витамин D3 2 – 3 пъти дневно. Това е най-важната форма на витамините от D групата за покачване на мускулна маса.

Like this Article? Share it!

Leave A Response

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.