Днес е Понеделник, 18 Декември 2017 година.
Списание Мускули и Фитнес

Най-добрите 7 храни за сваляне на килограми

August 30, 2017
1487716760224

В диетите най-важното е намаляването на калориите, нали?

Всъщност, оказва се, че може би не е.

Ако някога си пробвал комерсиална диета, знаеш, че броенето на калории и ежедневното теглене могат изцяло да провалят целите ти.

И въпреки че ограничаването на хранителния прием изглежда най-добрият начин за сваляне на килограми, ключът към успеха всъщност се крие в приемането на достатъчно калории.

За да подбераш храните, които ще ти помогнат да достигнеш желаното тегло, обърнахме се за помощ към д-р Лорън Блейк, мениджър спортно хранене в The Ohio State University Wexner Medical Center. Тя ще ни разясни как да се храним, за да постигнем тялото от мечтите си.

 

 

Avocado sandwich on dark rye bread made with fresh sliced avocados from above

 

Авокадо

Въпреки предишните нагласи към мазнините, тези от здравословния вид не трябва да са твой враг, според изследване от 2016 г, публикувано в The Lancet Diabetes & Endocrinology.

Авокадото съдържа здравословни мазнини, които помагат да си по-дълго време сит. “Наричам авокадото „натурално масло“,” обяснява Блейк, която препоръчва да се консумира върху пълнозърнеста препечена филийка. “Когато установя, че нямам нито едно авокадо у дома, знам, че трябва да се пазарува!”

 

666666

Горски плодове

Изследване от 2015 г, публикувано в списание BMJ разкрива, че хората, спазващи богати на флавоноиди диети – с храни като горски плодове, лук и дори вино – обикновено увеличават по-малко теглото си с възрастта.

Блейк е фен на флавоноидите заради богатото съдържание на фибри и вода. “Те са с по-нисък гликемичен индекс, затова няма да покачат нивото на кръвна захар толкова бързо,” казва тя.

 

chickpeas-lentils-beans-tease-today-160223_266cd021906f60b3aaf7389be309a80c.today-inline-large

 

Леща и боб

Богати на фибри храни като леща и боб поддържат ситостта за по-дълго време, обяснява Блейк.

“Всички растителни храни съдържат фибри и добрата новина е, че може да ядем много от тях,” казва тя. “Всеки човек предпочита да яде по-големи, отколкото по-малки количества храна.“

Изследванията подкрепят това: Според изследване от 2015 г, публикувано в Annals of Internal Medicine, ще постигнем по-добър ефект, ако се фокусираме върху храни със съдържание на фибри, отколкото ако спазваме по-ограничаващ хранителен план.

 

000000

 

 

Чист протеин

Мазни риби като сьомга, които са богати на омега-3-мастни киселини и чисти, светли меса като пилешко или пуешко помагат за сваляне на нежеланите килограми, твърди Блейк. Протеинът, независимо дали е с растителен или животински произход, е нещото, което ни държи сити. Като част от средиземноморската диета, чистите протеини отдавна са доказали ролята си на мощни инструменти за сваляне на килограми.

 

 

Безскорбялни зеленчуциggggggg

За загуба на тегло Блейк съветва клиентите си да напълнят половината чиния с безскорбялни зеленчуци като чушки, карфиол, гъби, броколи, аспержи и брюкселско зеле.

Скорбялните зеленчуци включват картофи, грах и царевица.

В изследване от 2015 г, публикувано в PLOS One, учени от Харвард разкриват, че след 24 години мъже и жени, консумирали безскорбялни зеленчуци, по-богати на фибри и с по-малко въглехидрати, намалили теглото си.

Подобно на горските плодове, безскорбялните храни са с по-нисък гликемичен индекс, което означава, че при консумирането им изпитваш по-малко глад и по-редки върхове в нивото на кръвна захар.

 

 

 

88888888888

Пълнозърнести храни

Въпреки че житото и хлябът сами по себе си ставали тема за дебати в холистичните уелнес кръгове, Блейк казва, че пълнозърнестите продукти – които също са богати на фибри – са важна част от здравословната диета.

Това не означава, че трябва да се тъпчем с хляб, разбира се.

“Обичам храни като кафяв ориз и овесени ядки,” казва Блейк, “защото те съдържат повече фибри от хляба.”

Ако все пак решиш да заложиш на хляб, препоръчваме да избираш 100% пълнозърнест вид.

 

 

 

DarkChocolate-The-BenefitsЧерен шоколад

Богат на флавоноиди и здравословни мазнини, през последните години тъмният шоколад се е превърнал в нещо като супер храна за намаляване на теглото.

Изследване свързва консумацията му с ограничаване на апетита за сладко и намаляване на неравномерните върхове в нивото на кръвната захар.

Блейк предлага да се насладим на парче тъмен шоколад или да добавим какао на прах към протеиново смути с бадеми или фъстъчено масло. Не се колебай, а се поглези – заслужаваш го след тази тежка тренировка днес!

 

 

Like this Article? Share it!

Leave A Response

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.