Днес е Понеделник, 18 Декември 2017 година.
Списание Мускули и Фитнес

Какво всъщност означава апетитът за определена храна?

June 14, 2017
bison-burger-recipe

Каква храна ти се хапва?

Може би мечтаеш за шоколад или пържени картофи? Разбери какво се опитва да ти каже твоето тяло чрез желанието за определен вид храна.

 

Желанието за храна представлява ненаситен апетит за консумиране на конкретна храна, по-силен от обикновения глад.

Разбирането на това какво всъщност се крие зад този апетит, например когато чувстваш, че не спираш да мислиш за шоколад, ще ти помогне да направиш здравословен избор, като същевременно дадеш на тялото това, от което се нуждае.

 

chocolate-cake-1109

 

Желание: шоколад

 

Какво иска тялото ти: въглехидрати

Ако умираш за парче шоколад, това означава, че се нуждаеш от въглехидрати. Телата ни превръщат въглехидратите в глюкоза, която ни дава енергия. Желанието за шоколад често се появява в средата на следобеда, когато енергията е най-ниска.

Шоколад или захар под формата на други сладки храни ще предизвика приток на глюкоза. Вместо това, избери овесени ядки, кус-кус или хумус, за да запазиш енергията на по-високо ниво и да удължиш ефекта с допълнително количество фибри.

Желанието за определени видове храни е свързано и с техните съставки. Шоколадът, например съдържа аминокиселината фенил етиламин, която е важна за регулираното отделяне на ендорфини от организма. Ендорфините се освобождават след стресора и водят до усещане за релаксация. Тренировките и сънят са два алтернативни начина за подпомагане освобождаването на ендорфини.

 

chocolate-protein-cakes-berry-sauce

 

 

Шоколадът съдържа и големи количества желязо, което може да бъде изчерпано по време на менструалния цикъл. Този факт обяснява защо в определен период от месеца повечето жени изпитват повишено желание за шоколад.

 

Желание: пържени картофи

 

Какво иска тялото ти: мазнини

 

Ако фантазиите ти са свързани с огромни количества пържени храни, има вероятност тялото да се нуждае от мазнини.

Мазнините са нужни на телата ни, за да оцелеят, така че, ако ги ограничиш твърде много, ще чувстваш глад.

Вместо да се откажеш изцяло от мазнините, заложи на тези от здравословния вид, идващи от източници като мазни риби, ядки, семена или добави малко зехтин към храната.

 

oven-fried-seasoned-potato-recipe

 

Ако наистина трябва да хапнеш пържени картофки, сладките картофи, поръсени със зехтин,  и запечени във фурна, са добър заместител , тъй като абсорбират по-малко мазнина. Заложи и на различни подправки, които ще подобрят вкуса.

 

 

sugar

 

Желание: кафе

 

Какво иска тялото ти: желязо

Липсата на желязо може да ни направи уморени и летаргични, тъй като има по-малко червени кръвни клетки, пренасящи кислород в тялото.

Вместо да разчиташ на кофеина за прилив на енергия, хапни червено месо, боб, нахут и обогатени зърнени храни.

 

Steak plate_0

 

Ако вече консумираш достатъчно желязо, това желание може да се дължи на зависимост от кофеина, така че забрави за кафето в продължение на две седмици. Ще откриеш, че животът продължава и без кафе.

 

 

Желание: чипс

 

Какво иска тялото ти: витамин B

 

Когато сме подложени на стрес, надбъбречните ни жлези (регулиращи нивата на солта) изпомпват хормони в тялото и изпитваме жажда за солени храни.

 

nachos_0

 

Авокадото е чудесен източник на витамин В, който помага за намаляване на стреса и за поддържане на силна имунна система. Ако нищо освен чипс не може да спаси положението, поне избери печен, а не пържен и се придържай към малки порции.

Желанието за сол може да се дължи отчасти на дехидратация.

При дехидратация тялото губи вода, електролити и сол, а при поглъщане на сол може да се увеличи задържането на вода.

Апетитът за солени храни може да бъде и симптом на диабет, сърдечни заболявания и сърповидно-клетъчна анемия, така че ако го изпитваш често, консултирай се с лекар.

Like this Article? Share it!

Leave A Response

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.