Днес е Четвъртък, 18 Януари 2018 година.
Списание Мускули и Фитнес

Заложете на фибрите за по-добро здраве

July 6, 2015

131030

Намалете теглото и подобрете общата форма с ежедневна консумация на фибри

Всички знаем как стоят нещата – свалянето на килограми е резултат от стриктна диета и изтощителни тренировки. Определени храни са особено важни, когато се стремим да се отървем от излишното тегло. Фибрите са трудно смилаеми сложни въглехидрати, които засищат глада и са полезни за организма по много различни начини.

Съществуват две форми фибри: разтворими и неразтворими. Разтворимите фибри се разтварят във вода и формират подобна на гел консистенция в стомаха.

Гелообразната субстанция, която се произвежда намалява скоростта, с която храната се предвижва от стомаха към тънките черва. Овесени ядки, ядки, леща и плодове –все храни, които съдържат този здравословен вариант на фибрите. Когато приготвяме овесени ядки, те стават лигави и това е белег за присъствието на разтворими фибри.

Неразтворимите фибри действат точно по обратния начин– преминават веднага към червата. Храните от този вид включват всякакви зърнести и пълнозърнести храни, бобови и зеленчуци.

dieta1067

Ползата от фибрите

Фибрите помагат не само за намаляване на теглото. Изследванията показват, че включването на фибри в дневния хранителен режим предпазва сърцето и намалява холестерола, особено ако фибрите са от разтворимия вид.

Когато става въпрос за понижаване на холестерола, фибрите влияят върху скоростта на усвояване на мазнините, намалявайки количеството мазнини, намиращо се в кръвта. Интересен компонент за изграждане на мускули е, че фибрите понижават нивото на глюкоза в кръвта, като по този начин не позволяват на мускулите да се хранят с излишна захар.

Съвет: не приемайте храни с богато съдържание на фибри след тренировка, защото това е единственото време от деня, в което търсите връх на инсулина. По-високото ниво на инсулин след тренировка помаха за по-добър мускулен растеж.

Фибрите могат да предотвратят образуването на нежелани газове, предизвикано от по-големия прием на протеин. На протеина е необходимо известно време, за да бъде разграден в организма, при което се произвежда термичен ефект.

Когато протеинът се разгради, остава азот. Положителният азотен баланс в организма означава едно единствено нещо: газове. Спазването на нисковъглехидратна диета при изчистване, комбинирано с много протеин, създава предпоставки за констипация.

След като се запознахте с ползите от фибрите, сигурно се питате какво количество трябва да консумирате ежедневно. Общите препоръки са за 30 до 38 грама дневно за мъже под 50 години и 25 грама дневно за жени под 50 години.

Правилото, което трябва да се следва е: приемайте 14 грама фибри за всеки 1,000 погълнати калории. Ключът към приемането на достатъчно богати на фибри храни е правилното им разпределение през целия ден. Старайте се да включвате фибри във всяко хранене.

Like this Article? Share it!

Leave A Response

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.