Днес е Сряда, 17 Януари 2018 година.
Списание Мускули и Фитнес

Ефективно ли е лечението със студена вода?

September 5, 2014
2

Взимането на 20 минутна студена вана след тренировка звучи повече като наказание, отколкото като облекчение за мускулите. Факт: много атлети разчитат на терапия със студена вода, за да облекчат болезнените след тренировка мускули.
Учените поставят под въпрос ефикасността на терапията.

Вана със студена вода, известна още като криотерапия, е терапия която отнема от 5 до 20 минути при температура на водата от 10-15 градуса Целзий. В повечето проучвания цялото време се прекарва във ваната, но в някои единични случаи се разрешава на участниците да излизат от водата.

 Учените открили, че ваните със студена вода намаляват болката в мускулите с 20% и ги препоръчват, отколкото да се почива или да не се прави нищо след тренировка. Единствения ефект от терапията е че освобождава мускулите от болката. Терапията не прави мускулите по-силни.

Водещ изследовател на университета в Улсър, д-р Крис Клейкли казва: “Потапянето в студена вода понижава нивото на шока в тялото. Трябва да сме сигурни, че хората не се излагат на вредни терапии, като се потапят в студена вода за дълго време. Вземете под внимание това, че тези проучвания са проведени с опитни атлети. Не приравнявайте техните постижения към повечето хора.”
Терапията със студена вода трябва да се избягва от хора със сърдечни или циркулаторни проблеми. Под внимание трябва да се вземе и качеството на водата. Едва ли някой иска да седи във вода, в която преди това са седели още 15 потни мъже, с рани и драскотини по краката.

Like this Article? Share it!

Leave A Response

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.